Brämhults Idrottsklubb
Om Brämhults IK

Brämhults IK är en ung gammal förening. Sedan starten 1953 har BIK varit en förening med ungdomsfotboll och sen slutet av 1950-talet har också seniorfotbollen varit med i bilden. Föreningen har idag ca 80 ledare/tränare/funktionärer som helt ideellt gör en enorm insats för föreningen, vilket är en förutsättning för verksamheten. Vi får inte heller glömma bort alla familjer, föräldrar, som alltid ställer upp för barnen och klubben.

Idag räknar vi in ca 800 aktiva spelare. Vi har i år 34 lag  i seriespel samt ytterligare fyra åldersgrupper som tränar. Två årskullar av dessa deltar i Borås Ungdomsallians åttaårssammandrag. Varje sommar arrangerar vi ett sommarläger för 9-11 åringar som vill tillbringa några härliga dagar på BIK.

A-laget spelar i år i Div 5 och Damlaget spelar i Div 3. Den stora verksamheten är fokuserad på barnen och ungdomarna. BIK satsar på breddfotboll och lika möjligheter för alla; fokuserar mer på spelglädje än resultat. Resultaten kommer av sig själva.

2009 byggde Borås Stad en konstgräsplan på idrottsplatsen, vilken disponeras av BIK under säsong och under vintersäsongen hålls planen öppen även för andra föreningar.

Hösten 2012 byggde Brämhults IK också en konstgräsplan på den då befintliga grus-planen. Detta tack vare försäljning av andelar, sponsring, anläggningslån och anläggningsbidrag från RF.

Spontanfotbollen ökar hela tiden, under säsong är det massor av barn, både flickor och pojkar som kommer ner på eftermiddagarna.

2017 vi startade vi BIK Klubb Cup som vi hoppas kommer bli en mångårig tradition där alla lag i klubben möter varandra sista helgen i september.

Just nu jobbar vi för fullt med projektet BIP 2025 (Brämhults Idrottsplats 2025). Det är fyra stycken delar som ingår:

* Utöka  tider för träning och match på idrottsplatsen vilket det blir när får en konstgräsplan med belysning som ersätter naturgräsplanen, stod klar efter sommaren 2023.

* Ombyggnad/tillbyggnad av klubbstugan klart sommaren 2023.

* 5 nya omklädningsrum och bastu, planerat klart 2025/2026

* Fritidsverksamhet efter skolan där våra spelare kan "hänga" efter skolan, planerad uppstart 2024/2025.
Läs mer kring projektet här.

Välkomna ner till Brämhults IP och titta själva.

Försäkring vis Folksam

Fotbollsspelare i Brämhults IK är försäkrade via SvFF:s förening i Folksam. Förutom försäkringen erbjuds även telefonrådgivning och besök i sjukvården helt gratis. Ring 020 44 11 11 om du vill ha råd om hur du ska hantera en skada.

Information SvFF - Råd och vård