Träningsmatch: Vinst mot UIFK F18
2020-05-23 20:13
Brämhult F18-UIFK F18 2-0 (0-0)
Mål: Elma Hurmemovic och Joline Salo

Kommentar:
I Corona-tider får man ta de chanser man får att spela match. I nuläget får spelare födda 2002 eller yngre spela matcher, och det var med de förutsättningarna vi åkte till Lassalyckan under lördagen. Ålderstrion Tilda, Annie och Emelie fick stanna hemma men förhoppningen är att vi får positiva besked av herr Tegnell i veckan som kommer och att även gamlingarna får spela snart igen. Som det är just nu är förbudet kring seniormatcher fram till 30 maj.

Inför matchen pratade vi mycket om att våga. Våga ta egna initativ, våga ta löpningar för våra medspelare och våga ställa krav på varandra. Något som det var sådär med i senaste matchen mot IFK Örby F18. Dessutom var samtliga rörande överrens om att det var dags för en vinst igen!
Vi började matchen helt okej, och trots hög UIFK-press lyckades vi spela oss förbi den fleratalet gånger. Offensivt så hade vi några halvchanser, men den första halvleken förblev mållös.
I den andra halvleken fick vi en helt annan rörelse i vårt spel, och höjde dessutom bolltempot avsevärt. Det gav också utdelning när Elma fixade en straff efter lite dragkamp. Straffen missades dock tyvärr, men vad gör det när vi skulle få utdelning ändå. Efter en fin djupledsboll av nyinbytta Tea kunde Elma runda målvakten och lägga in 1-0 i öppet mål. Därefter hade Elma en frispark från långt håll som tog i stolpen. På returen var tre Brämhultare först och Joline kunde säkert placera in 2-0. Skönt!
Vi fortsatte sedan att hota framåt och hade bud på flera mål när vi hotade i djupled samtidigt som vi gjorde en gedigen insats defensivt där UIFK inte kom närmare än ett ribbskott i mitten av den andra halvleken. Men 2-0 stod sig matchen ut.

Sammanfattningsvis gjorde vi en gedigen och stabil insats mot ett bra UIFK. Vi gjorde mycket av det vi tränat på under uppehållet och dessutom stod samtliga spelare för bra individuella insatser. Oerhört skôj!
Nu hoppas vi bara att det blir seriepremiär om en dryg månad hemma mot Svenljunga.

Klart slut!

/Coach